Konténer építészet, Pro és Kontra - 1. rész

 
 

 A környezetvédelem növekvő népszerűségének köszönhetően, a földön egyre többen fordulnak a hajó konténerek épületként történő újrahasznosítása felé.

Elképesztően hatalmas mennyiségű, teljesen kihasználatlan, üresen álló konténer hányódik a világ különböző kereskedelmi kikötőiben, pusztán a helyet foglalva. Ennek egészen egyszerű oka van. Mégpedig, hogy legtöbb esetben, a szállítmányozó cégek számára, sajnos, sokkal olcsóbb megoldást jelent, új konténereket vásárolni Ázsiából, mintsem, hogy a meglévőket visszaküldenék, hogy az újra megrakodás után, ismét hasznos teherrel utazhasson. Az eredmény az, hogy hihetetlen mértékű utánpótlás áll rendelkezésünkre, csak arra várva, hogy otthonná, irodává, lakássá, iskolává, menedékké, stúdióvá, vagy bármi egyébbé alakítsuk át. Valójában a felhasználhatóságuknak tényleg, csak a fantáziánk szab határt. 

 1987. november 23-án, Phillip C. Clark benyújtotta szabadalmát az Amerikai Egyesült Államok szabadalmi bizottságának, melynek címe az „Egy, vagy több acél hajózási konténer átalakítása lakható épületté egy építkezési területen.” Ezt a szabadalmat 1989. augusztus 8-án 4854094. szabadalom néven el is fogadták. Az ebben a szabadalomban található diagramok és információk adják az alapját a mai napig, a hajózási konténerekből épített építészeti ötleteknek.